Promocja hotelu w ramach marketingu internetowego- od czego zacząć?

Obecnie, bardzo wiele osób każdy swój wyjazd i każdą podróż urlopową planuje z wyprzedzeniem. Oznacza to, że za pomocą internetu dokonuje się rezerwacji obiektu, który wybiera się na podstawie zamieszczanych w sieci zdjęć i opisów. Wyszukiwanie noclegów można wykonać poprzez pośrednictwo popularnych serwisów z rezerwacjami, wiele osób szuka jednak ciekawych obiektów także poprzez wyszukiwarkę Google. Dlatego też, kiedy zastanawiamy się, jak promować hotel, na pewno powinniśmy rozważyć pozycjonowanie lokalne lub też ogólnopolskie, w zależności od tego, na jakich gościach zależy nam najbardziej. Kluczowe jest obranie odpowiedniej strategii reklamowej, która zagwarantuje nam sukces.

Pozycjonowanie w wersji lokalnej

Wiele hoteli posiada całkowicie odrębną ofertę dla turystów i coś zupełnie innego dla firm, które chciałyby zorganizować konferencje lub też szkolenie w jakimś ciekawym miejscu. W przypadku tej drugiej strategii promocji, bardzo dobrze może się sprawdzić pozycjonowanie w wersji lokalnej, gdzie będziemy się promować na miasto Kraków, a może i nawet na cały powiat krakowski.  Taką ofertę posiada firma Brandbay: https://brandbay.pl/pozycjonowanie-stron-seo. Będziemy mogli popracować nad tym, w jaki sposób hotel został dodany do mapy Google. Poprzez taką strategię promocji uda się nad dotrzeć do firm, które chcą zorganizować swój event w ciekawym miejscu, ale dbając o komfort uczestników- nie chcą, aby dojazd do tego miejsca był zbyt uciążliwy i czasochłonny.

Podobną strategię reklamową warto przyjąć w momencie, kiedy hotel posiada specjalną ofertę organizacji wesel, chrzcin czy innych imprez okolicznościowych. Wówczas pozycjonowanie w regionie również ma sens, gdyż użytkownicy będą oczekiwali, aby miejsce, które wybiorą nie było za bardzo oddalone od ich miejsca zamieszkania.

Kiedy zdecydować się na kampanię o zasięgu ogólnopolskim?

Taka kampania również ma sens. Warto w nią zainwestować, kiedy chcielibyśmy ściągnąć do naszego hotelu turystów z całego kraju. Wówczas, osoby z Gdańska czy Poznania wchodząc do wyszukiwarki i szukając noclegów w Krakowie, będą mieli możliwość trafienia na stronę naszego obiektu. Oczywiście, na etapie dobierania najbardziej adekwatnych słów kluczowych, trzeba zwrócić uwagę na to, aby zawierały informację o lokalizacji hotelu, a więc na przykład miały w sobie coś związanego z małopolską, powiatem krakowskim, samym Krakowem lub nawet miasteczkami do niego przylegającymi, do których zjeżdżają się turyści- tak jak w przypadku Wieliczki.

Co istotne, efektywność tego typu kampanii można mierzyć i monitorować, niezależnie od tego, na jaki typ kampanii się zdecydujemy. Pamiętajmy, że pozycjonowanie jest też taką kampanią reklamową, która wymaga czasu. Standardowo, na pierwsze efekty trzeba będzie poczekać kilka miesięcy. W przypadku hoteli, pensjonatów czy apartamentów jest to o tyle istotna informacja, że są to biznesy działające w branży mocno uzależnionej od sezonu. Kampanię trzeba więc rozpocząć z wyprzedzeniem, aby w szczycie sezonu już móc cieszyć się wysokimi pozycjami.